Профорієнтація — це науково обґрунтована система соціально-економічних, психолого-педагогічних, медико-біологічних і виробничо-технічних заходів щодо надання молоді особистісно орієнтованої допомоги
у виявленні й розвитку здібностей і схильностей, професійних і пізнавальних
інтересів у виборі професії, а також формування потреби у праці й готовності
працювати в умовах ринку, багатошаровості форм власності й діяльності.
Вона
реалізується в ході навчально-виховного процесу, позаурочної та позашкільної
роботи з учнями.
1. Створення умов для
формування усвідомленого вибору професії у відповідності зі
своїми здібностями, психофізіологічними даними і потребами
суспільства.
2. Формування в
учнів знань про організацію виробництва, сучасне обладнання, про основні
професії, про їх вимоги до особистості, про шляхи професійної підготовки.
3. Розвиток
інтересу до отримуваної професії в ЗОШ, формування в
учнів позитивної мотивації до трудової діяльності.
Завдання
профорієнтації:
- одержання
несуперечливих відомостей щодо переваг, схильностей і можливостей учнів для
розподілу їх за профілями навчання;
- забезпечення широкого діапазону варіативності профільного
навчання за рахунок комплексних і нетрадиційних форм і методів, що застосовують
на уроках та у виховній роботі елективних курсів;
- додаткова
підтримка деяких груп школярів, щодо яких легко спрогнозувати труднощі у
працевлаштуванні;
- вироблення гнучкої системи кооперації старшої школи з установами
додаткової та професійної освіти, а також з підприємствами міста, регіону.
- розробка
класних годин, рольових ігор;
- тренінгові
заняття з учнями;
- елективні
курси.
Основні
форми профорієнтаційної діяльності:
* дискусії;
* тренінги;
* круглі
столи;
* робота
з батьками;
* робота з випускниками школи, студентами вищих навчальних
закладів;
* виставки-перегляди;
* екскурсії.
Організація
роботи припускає використання групових і індивідуальних форм роботи
Тести для учнів, для виявлення професійної ,навчальної діяльності
Немає коментарів:
Дописати коментар