Алгоритм дій у разі повітряної тривоги

                                                       ІНСТРУКЦІЯ

дій при сигналах оповіщення «Увага всім», «Повітряна тривога»

І. Підготовчі заходи:

1. Учасники освітнього процесу, учні, вчителі, батьки, працівники закладу, ознайомлюються з місцем розташування найпростішого укриття та правилами поведінки під час евакуації та укриття в захисних спорудах.

2. Учасники освітнього процесу виконують Інструкцію дій під час отримання сигналу.

3.  Учасники освітнього процесу рухаються відповідно покажчиків напрямку

руху для швидкого та безпечного проведення евакуаційних заходів.

4. Під час евакуації та укриття в захисній споруді учасники освітнього

процесу  виконують інструкції відповідальної особи з евакуації.

5. Учасники освітнього процесу мають мати встановлені мобільні додатки, які сповіщають про небезпеку.

6. Відповідальний за укриття                   щоранку о 8.00 відкриває і оглядає  укриття та о 17.15 закриває укриття.

7. Вчителі, до початку першого уроку, розміщують у класах завдання для роботи в асинхронному режимі при можливому переривані освітнього процесу.

8. Вчителі початкових класів                  та черговий вчитель              

впродовж 1,3 тижнів місяця,

класні керівники                                та чергові вчителі

впродовж 2, 4 тижнів місяця при відсутності повітряної тривоги, розпочинають роботу о 08.00 та зустрічають дітей на евакуаційних входах №3,4. При сигналі повітряної тривоги направляють дітей і батьків до найпростішого укриття і самі переміщуються до нього.

9. Батьки надають свої контакти та контакти тих, хто може забирати дитину із закладу, деталі стану здоров’я дитини, зокрема про особливі потреби дитини.

10. Батьки формують дитині евакуаційний рюкзак в який кладуть записку від батьків, у якій вказано прізвище, ім’я, по батькові дитини, дата народження, адреса проживання, контакти батьків, сімейне фото (за можливості й, бажано, з підписами, хто на ньому зображений), зазначають резус-фактор та групу крові дитини, складають теплі речі, пляшечку з водою, сухі сніданки, телефон, іграшку-розвагу та за потреби ліки, які приймає дитина.

11. Діти прибувають до закладу, при відсутності повітряної тривоги о 08.20-08.25.

12. В найпростішому укриття, щоденно о 8.00, робітником          оновлюється запас питної води та дезинфікуючих засобів.

ІІ. Якщо повітряна тривога розпочалася, коли тривають заняття

1. Чергова прибиральниця                         . у разі надходження сигналу дає два коротких і один довгий сигнал дзвінка.

2. Почувши сигнал оповіщення, вчитель миттєво словесно, сповіщає учнів про загрозу або виникнення надзвичайної ситуації, припиняє навчальне заняття та організовує переміщення учнів до найпростішого укриття.

3. Класи, в яких викладають вчителі, негайного пересуваються двома колонами в приміщенні класу та швидко залишають кабінет. За можливості учні самоорганізовуються для залишення кабінету та руху до найпростішого укриття.

4. Відповідальна особа за евакуацію                           допомагає в організації та регулюванні швидкого руху до найпростішого укриття.

5. Прибиральниці та бібліотекар закладу                                допомагають вчителям початкових класів при евакуації дітей.

6. Відповідальна особа за евакуацію                          разом із вчителями координують хід евакуації учнів від класу до найпростішого укриття

7.Відповідальні особи за евакуацію                    перевіряють приміщення закладу на наявність присутніх учнів та працівників.

8. Після того як усі евакуювалися із закладу, прибиральниці                                  закривають приміщення закладу.

9.  Учні або цілі класи, які знаходяться на подвір'ї закладу, під час сигналу

тривоги  рухаються під наглядом вчителя або самостійно до найпростішого укриття.

10. Медичний працівник                     знаходиться у відведеному для нього місці для швидкого надання медичної допомоги в найпростішому укритті.

11. Відповідальна особа за евакуацію                              знаходиться біля виходу із захисної споруди для здійснення контролю за порядком укриття учасників

освітнього процесу та швидкого реагування у разі, якщо виявиться, що хтось

відсутній.

13. У середині найпростішого укриття відповідальна особа з евакуації               забезпечує розміщення учнів відповідно до закріплених місць.

14. Після того як усі учні займуть свої місця, вчитель, який вів урок в даному класі перевіряє наявність усіх учнів та залишається з ними до закінчення повітряної тривоги.

15. Під час перебування в захисній споруді вчителі та відповідальна особа з евакуації                  , проводять заходи, щоб заспокоїти дітей та всіх, хто знаходиться в ній.

16. Класний керівник сповіщає батьків, у батьківській групі,  про переміщення дітей до укриття.

17. Після оголошення про відбій тривоги вчителі сповіщають учнів про завершення небезпеки та організовують переміщення учнів із найпростішого укриття до класу. Передають дітей вчителю у якого за розкладом має бути урок.

18. Відповідальна особа за евакуацію                                . слідкує за тим, щоб вихід усіх учасників освітнього процесу з укриття здійснювався колонами або групами.

19. Відповідальна особа за евакуацію                    перевіряє чи всі учасники освітнього процесу залишили укриття.

20. Якщо повітряна тривога розпочалася під час уроку, то урок продовжується в асинхронному режимі без змін у розкладі.

21.  До завершення повітряної тривоги дитина повинна залишатися в укритті. Під час повітряної тривоги, батьки не можуть забрати дитину з укриття. Адже так батьки наражають на небезпеку і себе, й дитину.

22. Вимушена евакуація із найпростішого укриття проводиться, відповідно з Пунктами 15-16  Порядку заповнення та перебування в спорудах фонду захисних споруд цивільного захисту, витяг із Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджений наказом МВС від 09.07.2018 № 579,  якщо надійшла інформація про відсутність небезпеки; відбулося пошкодження споруди, що виключає подальше перебування в ній осіб, які укриваються; відбулося затоплення споруди; сталася пожежа у споруді та утворилися в ній небезпечні концентрації шкідливих газів; було досягнено граничних параметрів внутрішнього повітряного середовища, наприклад, в укритті суттєво знизився рівень кисню або у повітря є якісь небезпечні речовини.

23. При відключені електроенергії використовується альтернативні джерела живлення: генератор, ліхтарики.

24 Прибиральниці прибирають укриття після кожного переміщення учасників освітнього процесу та обробляють усі поверхні дизинфікуючим засобом, після закінчення уроків, о 15.30.

25. Під час повітряної тривоги обідня перерва зміщується і настає після сигналу «Відбій».

ІІІ. Якщо повітряна тривога розпочалася до початку занять 

1. Якщо тривога застала працівника перед початком робочого дня  і він може за 5-7 хвилин дістатися до закладу, то працівник рухається до закладу і переміщується до найпростішого укриття закладу освіти.

2. Якщо до закладу дістатися потрібно більше ніж 7 хвилин,  то працівник переміщується до найближчого до нього укриття за місцем його перебування і здійснює рух до робочого місця впродовж 15 хвилин після оголошення сигналу «Відбій».

3. Якщо тривога застала дитину вдома, то дитина залишається вдома і  переміщуєтеся до домашнього найпростішого укриття. Рух до закладу розпочинає лише після сигналу «Відбій».

4. Якщо тривога застала дитину і батьків біля закладу, то дитина разом з батьками переміщується в найпростіше укриття закладу і чекає сигналу «Відбій».

5. Якщо повітряна тривога розпочалася до початку освітнього процесу, то освітній процес зміщується на 15 хвилин і продовжується відповідно  розкладу.

6. Якщо повітряна тривога розпочалася до 8 години і  продовжується безперевно до 9 години, то освітній процес організовується із використанням технологій дистанційного навчання в синхронному (при відсутності тривоги) та асинхронному (при повітряній тривозі) режимах.

IV. Якщо повітряна тривога трапилася дорогою до/із закладу освіти

1. Рухайтесь найбезпечнішим маршрутом, впродовж якого містяться  укриття, які учасники освітнього процесу зможуть використовувати дорогою в разі сигналу повітряної тривоги.

2. Під час сигналу повітряної тривоги, прямуйте до визначеного вами укриття і перебувайте всередині укриття, а не біля його входу.

3. Не торкайтесь оголених електричних дротів, невідомих предметів, ознайомтесь з  правилами мінної безпеки.

4. Якщо відсутнє укриття, то негайно перейдіть в приміщення без вікон або скористатися правилом двох стін (перша стіна бере на себе силу вибуху, друга – руйнування).

5. Якщо виникла пожежа, вибух чи пошкодження будинку – зателефонуйте 101, вказавши точну адресу, поверх та якнайшвидше покиньте небезпечне місце.

6. Повідомте  класного керівника про місце перебування дитини, директора про місце перебування працівника закладу.

Немає коментарів:

Дописати коментар