АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ
Дотримання учасниками освітнього процесу умов академічної доброчесності актуалізувалося з прийняттям Закону «Про освіту» і започаткувало новий напрямок діяльності у нашій гімназії. Просвітницька робота щодо необхідності дотримання академічної доброчесності серед здобувачів освіти, батьків, вчителів є новим педагогічним досвідом для нас, однак ми вже маємо певні успішні напрацювання з цього напрямку.
АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ.
ЩО ЦЕ ?
Академічна доброчесність — це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.
Дотримання академічної доброчесності педагогічними, науково-педагогічними та науковими працівниками передбачає:
- посилання на джерела інформації у разі використання ідей, тверджень, відомостей;
- дотримання норм законодавства про авторське право;
- надання достовірної інформації про результати досліджень та власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу) діяльність;
- контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти.
Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти передбачає:
- самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливим освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їх індивідуальних потреб і можливостей);
- посилання на джерела інформації у разі використання ідей, тверджень, відомостей;
- дотримання норм законодавства про авторське право;
- надання достовірної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності.
Порушенням академічної доброчесності вважається:
- академічний плагіат – оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості), та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства; формою академічного плагіату є самоплагіат, що полягає у відтворенні без посилання на джерело інформації власних раніше опублікованих текстів;
- фабрикація – фальсифікація результатів досліджень, посилань, або будь-яких інших даних, що стосуються освітнього процесу;
- обман – надання завідомо неправдивої інформації стосовно власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітньої процесу;
- списування – використання без відповідного дозволу зовнішніх джерел інформації під час оцінювання результатів навчання;
- хабарництво – надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна чи послуг матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної вигоди в освітньому процесі.
За порушення академічної доброчесності педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники закладів освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:
- відмова у присудженні наукового ступеня чи присвоєнні вченого звання;
- позбавлення присудженого наукового ступеня чи присвоєного вченого звання;
- позбавлення права брати участь у роботі визначених законом органів чи займати визначені законом посади.
За порушення академічної доброчесності здобувачі освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:
- повторне проходження оцінювання (контрольна робота, іспит, залік тощо);
- повторне проходження навчального курсу;
- відрахування із закладу освіти (крім осіб, що здобувають загальну середню освіту).
АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ, ЯК ОРІЄНТИР УСПІШНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ
Академічна доброчесність є обов'язковим орієнтиром для
успішності здобувачів освіти. Діяльність закладу середньої освіти на цьому
шляху є надзвичайно важливою і відповідальною.
Ознайомити учнів з основними елементами академічної доброчесності; повторити правила передачі чужих думок на письмі; сформувати навики критичного мислення; посилити мотивацію учнів до власної творчості, переконати їх цінувати свої здобутки; звернути увагу на наслідки недоброчесних вчинків; продемонструвати затребуваність вироблених у закладі освіти навичок і умінь у сучасному житті - саме на це орієнтована робота шкільної комісії з дотримання академічної доброчесності учасниками освітнього процесу.
Академічна доброчесність - важливий орієнтир в роботі гімназії. Чимало зроблено в цьому напрямі - ще більше потрібно зробити, аби
досягти мети - непримиримого ставлення здобувачів освіти до плагіату.
Поступово доброчесність стає елементом організаційної культури нашої гімназії, важливою складовою визначення якості освітнього процесу, а методи і заходи впливу на порушників академічної доброчесності дають додаткові інструменти для управління закладом освіти і підвищення відповідальності у вчителів і учнів за результати навчання, як наслідок - покращення якості освітнього процесу і іміджу закладу освіти.
Виховуємо академічну доброчесність в школі: Методичні вказівки для вчителів
Виховуємо академічну доброчесність в школі: Робочий зошит
Презентація про академічну доброчесність
Заходи щодо дотримання академічної доброчесності
ПЛАН РОБОТИ КОМІСІЇ З ПИТАНЬ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ
Сценарії навчальних занять, спрямованих на формування академічної доброчесності у середній школі
Немає коментарів:
Дописати коментар